شروع مدارس
اخبار و حوادث مهم اتحادیه انجمن اسلامی مدرسه انقلاب اسلامی
به وبلاگ من خوش آمدید

آمار مطالب

کل مطالب : 17
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 49
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 49
بازدید سال : 49
بازدید کلی : 384
شروع مدارس

شکوفه های علم و دانش در گیلان شکفتند

رشت - ایرنا - شکوفه ها و غنچه های علم و دانش سرزمین گیلان روز دوشنبه در آخرین روز از فصل تابستان با شکفتن زیبایشان هوایی دلنشین و عطرآگین به ارمغان آوردند.

 

امروز دوشنبه سی یکم شهریور آخرین روز سومین ماه دومین فصل سال 1393 استان گیلان مهد علم و دانش دیار میرزاکوچک خان جنگلی ، سرزمین بزرگانی همچون آیت الله بهجت فومنی ، پروفسور سمیعی و شیون فومنی در هوایی ابری و بارانی شاهد روز زیبایی است. 

صبح امروز در خانه ها که باز شد، عطر دل انگیز شکوفه ها و غنچه ها همه جا پیچید و شور و نشاط وصف ناپذیری در کوچه و خیابان های شهرهای گیلان به وجود آمد. 

شکفتن غنچه ها و شکوفه ها جای جای استان گیلان را بهاری کرده و صحنه های زیبایی را به وجود آورده است. 

پدران و مادران هر کدام شکوفه و غنچه به دست ، مسیر خانه تا مهد تعلیم و تربیت را پیمودند تا شکوفه ها و غنچه هایشان را به بوستان های علم و دانش تحویل دهند. 

من هم همانند غنچه ها و شکوفه ها آرام و قرار نداشتم صبح زود از خواب بیدار شدم تا قبل از پوشش خبر 'مراسم جشن شکوفه ها در دبستان شاهد دختران فرحناز معصومی در رشت ' گزارشی از شور و حال شکوفه ها و غنچه های گیلان تهیه کنم. 

از منزل که بیرون آمدم در مسیر راه تعدادی از غنچه ها و شکوفه ها را شاداب و خوشحال دیدم و تعداد انگشت شماری را ناراحت و غمگین ، به سراغشان رفتم و از احساسشان از اولین روز ورود به مدرسه پرسیدم. 

شکوفه ای شاداب و خوشحال نظرم را به خود جلب کرد به سراغش رفتم خودش را مانی معرفی کرد و از این که برای اولین بار به باغ علم و دانش می رود خیلی خوشحال است. 

مادرش می گوید : مانی از اینکه به کلاس اول می رود خیلی شور و هیجان دارد و صبح زود با صدای مانی، اینکه مامان مدرسه ام دیر شده ، از خواب بیدار شدم. 

سوگند یکی از غنچه های شهرمان 'رشت ' است ، او می گوید : می خواهم به پیش دبستانی بروم تا دوستان زیادی پیدا کنم از تنهایی و بدون دوست بودن خسته شده ام. 

مادر که محکم دستان کوچک دخترش را در دست دارد، بیان می کند : از اینکه امروز برای اولین بار برای ساعاتی از سوگند جدا می شوم، خیلی غمگین هستم و دلم گرفته است. 

امروز با دیدن این صحنه های زیبا از جشن شکوفه ها، یاد اولین روز ورود به مدرسه خودم افتادم، یاد پدر به خیر و روحش شاد زمانی که با خداحافظی از مادر، همراه او به مدرسه رفتم .

امروز با دیدن معلمان مهربان و دلسوز که چگونه کلاس اولی ها را برای حضور در مدرسه هدایت می کردند ، یاد معلم کلاس اولم 'خانم فومنی' افتادم.

جشن شکوفه ها 'کلاس اولی ها' و غنچه ها 'پیش دبستانی' صبح امروز در سراسر استان گیلان برگزار می شود. 

بیش از 30 هزار کلاس اولی در استان گیلان امروز دوشنبه با برگزاری جشن شکوفه ها راهی بوستان های علم و دانش شدند. 

بیش از 20 هزار کودک مقطع پیش دبستانی تحت پوشش آموزش و پرورش گیلان نیز با عنوان 'غنچه ها' راهی مدرسه شدند. 

حضور شکوفه ها و غنچه ها به منظور آشنایی کلاس اولی ها و پیش دبستانی ها با محیط آموزشی یک روز زودتر انجام می گیرد. 

همچنین به مناسبت بازگشایی مدارس فردا اول مهر همه دانش آموزان استان گیلان راهی مدرسه می شوند و سال تحصیلی 94 – 93 را آغاز می کنند. 

بر اساس آخرین آمار دریافتی تاکنون بیش از 360 هزار دانش آموز در سامانه ثبت نام کردند. 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز برای دانش آموزان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیام منتشر کرد ، در پیام مهدی حاجتی آمده است: مهر ، ماه رنگ های گوناگون برگ هایی است که از شاخه های پر محبت درختان به پایین آمده اند تا در زیر قدم هایی قرار گیرند که قرار است با دانش اندوزی و دین ورزی مسیر همیشه نورانی رسیدن به فهم درست از هستی و هستی آفرین را به خوبی بپویند . 

در ادامه این پیام افزوده شده : مهر، ماهی که آغاز آن یادآور رشادت های شهدای والامقام به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی است که با گذشت از تن و جان خود، بهترین و والاترین آموزش ارزش ها را ارائه نموده اند و بیشترین اثر را در دل های ما حک کرده اند . 

در پیام حاجتی آورده شده: اکنون که در آستانه مهری دیگر ، درهای مهربانی مدارس گیلان برای حضور شما دانش آموزان گشوده شده و با همهمه دل انگیز صدای شما رونقی دوباره یافته؛ جای آن دارد که با مغتنم شمردن این روزها در کنار کسب دانش ، تزکیه و ورزش را وجهه همت خویش قرار دهید و هر لحظه از زندگی را در مسیر رسیدن به سعادت ، به یاد حضرت سبحان شیرین نمایید . 

منبع :ایرنا



تعداد بازدید از این مطلب: 92
موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان حوادث مهم مدرسه ما و آدرس eaedr1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود